lauantai 28. huhtikuuta 2012

Knowledge here i come!

Noniin, minua on pikkuhiljaa alkanut ärsyttää selvä tiedonpuutteeni pyöristä.

Tänään päätin tehdä asialle jotain ja lauantain kunniaksi suuntasin paikallisen hypermarketimme, Prisman (nimi muutettu), lehtihyllyyn josta pari pyöräily(tai "zygäily" kuten meidän kotikonnuilla oli tapana sanoa ala-asteella)lehteä. Kohta voin häikäistä teidät pohjattomalla pyörätietotulvalla! Varokaa siis!

 
Hahhah! Näistä löytyy vaikka mitä tarpeeseen tulevaa tietoa! Fillari-lehdessä on mm. maastopyöräkypärätesti! Hahaa! Ja, tuosta englanninkielisestä lehdestä löytyy niin vinkit maantiepyörän ostamiseen kuin huoltamiseen, score!


Ja kaikille teille joille kertyi joulun alla pari ylimääräistä kiloa, tässä teille parannus. Eikä siinä vielä kaikki! Sen luvataan olevan hauskaakin, ehkä tässä pääsee eroon siitä elopainosta...

Ja vielä pyörätestit! JEIJJ!! Ehkä vihdoinkin saisin selvitettyä mikä on se kuuluisa "hyvä ja halpa" pyörä(jos sellaista on olemassakaan).



Suomalaista pyöräilyä tukeakseni otin vielä fillari-lehden kauppakoriin. No eih, tässä numerossa on oikeasti hyviä artikkeleita. Etenkin tuo Costa Rica-lenkki sattui silmään, jospa siellä olisi jotain hyviä vinkkejä meidän matkaa varten. Lisäksi parin pyörän testit tässäkin, saispa jonkinlaisen kuvan eri merkkisten pyörien ja tarvikkeiden laadusta.

Ei muuta kuin opiskelemaan!


Mina uppenbara lyckor i kunskap om cyklar och allt relaterat till dem har successivt börjat irritera mig. Så lördagen till ära bestämde jag mig att plocka med mig några cykeltidningar från vår übermarket på vägen hem. De två jag upplevde uppfylla mina behov var en engelsk tidning "essential guide to roadbiking" och den finska "fillari".

Den engelska tidningen är uppenbarligen någon form av introduktion till cyckling och förklarar på ett tillräckligt simpelt och med enkla termer för att även vi mindre indoktrinerade lär oss någonting av det. Där finns tips om såväl cyklar som deras montering och underhållning, en hel pletoria av olika modeller i olika prisklasser börjandes från 400 pund. Deras svagheter såväl som styrkor beskrivs och man lär sig förmiodligen snabbt snappa upp det essentiella i cyklar och tillbehör.



Uppenbarligen finns det även tips om hur man kan tappa de sista resterna kring midjan från julmiddagen. :D Och det lovas att det är roligt..sällan hört det tidigare.. :)

I fillari tidningen snappade jag upp en artikel om en längre cykling i Costa Rica, jag förmodar att det finns några vettiga tips som vi kan ha nytta av under vår europaerövring: :D

-> studying!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti